Nemaini darba vietu - biežāk atpūties!

Biroja darbs saistīts ar mazkustīgu dzīvesveidu, tāpēc ķermenis pats signalizēs, ja būs nepieciešama atpūta ar izkustēšanos un kustību maiņu, tāpēc  ieteicams ik pēc 30 minūtēm piecelties un veltīt laiku dažādiem vingrojumiem - kakla, plecu, iegurņa un kāju muskuļiem, iesaka Klīnikas DiaMed fizioterapeite un Rehabilitācijas dienesta vadītāja Ineta Zaharevska.

Ja nu pavisam darba vietā negribas staipīties kā kaķim, tad var izlīdzēties ar biežākām pauzītēm - ik pa laikam aiziet ciemos pie kolēģa vai arī, runājot pa mobilo tālruni, nevis palikt sēžam savā darba krēslā, bet izlocīt kājas, izejot ārā uz pāris minūtēm - ieelpojot svaigu gaisu (15 ieelpas ļauj piesātināt ar skābekli lielāko daļu muskuļu un sajust atslābumu).

Vislielāko kaitējumu veselībai nodarām, ja sēžam sakumpuši, kājas sakrustojuši, tā veicinot asimetriju. Ja ir sakārtota Ergonomija, ķermeņa asimetrija izpaliks. Jābūt piemērotam galdam un krēslam. Datora monitoram jāatrodas acu līmenī, vismaz 80 cm attālumā no tām.

Kā izvērtēt, vai sēžam pareizi? Krēsla augstums jākoriģē tā, lai galda virsma atrastos pēdējo ribu līmenī. Ja roka saliekta elkonī 90 grādu leņķī, šajā līmenī ir arī pēdējās ribas. Jāsēž tuvu galdam - lai vēders tam pieskartos. Rokas apakšdelmiem jābūt atbalstītiem uz galda, lai nepārslogotu plecus. Mugurai jāatbalstās pret krēsla atzveltni ar lāpstiņu apakšējo daļu un jostas daļas izliekumu. Kājām ceļos jābūt 90 grādu leņķī un uz grīdas jābalstās uz pilnām pēdām. Īpaši grēko sievietes augstpapēžu kurpēs. Pie galda tās ieteicams novilkt, lai nesagurtu jostas daļa un kājas ieteicams nekrustot zem krēsla. Vai arī jāiegādājas kāju paliktnīši.

Ilgstoša sēdēšana darba krēslā ietekmē mugurkaula veselību. Tiek traucēta asinsrites apgāde mugurkaula smadzenēm. Ilgstošs sasprindzinājums ietekmē asinsvadu veselību - tie sašaurinās. Palēninās vielmaiņas procesi. Ar mazāku jaudu darbojas iekšējie orgāni. Atslābst arī muskuļi, tie kļūst vāji.

Mazināt šīs sajūtas palīdzēs ūdens dzeršana (2,5-3 litri dienā). Arī ziemā cilvēki svīst un patērē ūdeni vairāk nekā vasarā. Ikdienā lietot nepiesātinātās Omega 3 taukskābes savienojumā ar D (saules) vitamīnu.

Pēdējo gadu pētījumos pierādīts, ka nepiesātinātās Omega-3 taukskābes uzlabo sirds un asinsvadu darbību, iekaisumu mazināšanos, slimību tādu kā reimatoīdais artrīts ārstēšanu, kā arī smadzeņu darbības uzlabošanos, depresijas mazināšanu, nodrošina organismu ar enerģiju, aizsargslāņu veidošanos un vitamīnu uzsūkšanos, utt.

Veltiet uzmanību atpūtas brīžiem darba laikā un jūsu darbs sniegs gandarījumu un apmierinājumu.

Raksta autore
Ģimenes fizioterapeite Ineta Zaharevska